Αποψεις

απόψεις

Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι στον κόσμο σε πλοία και φοροασυλία

Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2019

Έλληνες εφοπλιστές: Πρώτοι στον κόσμο σε πλοία και φοροασυλία

Όπως φαίνεται η κρίση δεν εμπόδισε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο να αβγατίσει τα καράβια και τα κέρδη του, αφού οι έλληνες εφοπλιστές είναι οι μοναδικοί που έσπασαν το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων! Η αξία του στόλου των ελλήνων εφοπλιστών υπολογίζεται στα 105,22 δισ. δολάρια, παραμένοντας στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης.

Σύμφωνα με στοιχεία του οίκου αποτίμησης αξίων στην ναυτιλία «VesselsValue», ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών αύξησε τη συνολική του αξία μέσα στο 2018 πάνω από 5 δισ. δολάρια! Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση για οποιοδήποτε κράτος που βρίσκεται ανάμεσα στα δέκα πρώτα και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των παραγγελιών για ναυπήγηση LNG.

Ο ελληνικός εφοπλισμός διατηρεί παγκοσμίως την πρώτη θέση σε αξία στον στόλο των δεξαμενοπλοίων και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ή LNG με την αξία του να φθάνει τα 18,4 δισ. δολάρια από 13 δισ. που ήταν στις αρχές του 2018 και τη δεύτερη θέση στα ποντοπόρα μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην.

Δεύτερη ναυτιλιακή δύναμη παραμένει η Ιαπωνία με την αξία του στόλου της να φτάνει τα 94,721 δισ. δολάρια. Η Κίνα, που κατέχει την τρίτη θέση με στόλο αξίας 90,875 δισ. δολάρια, κατέγραψε την μεγαλύτερη αύξηση της αξίας του στόλου της το 2018.

Οι δέκα μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες χώρες στον κόσμο (Πηγή: VesselsValue)

Όσον αφορά τα χρήματα που κερδίζει το ελληνικό κράτος από τους εφοπλιστές, μέσω της φορολογίας, αυτά είναι μηδαμινά έως και ανύπαρκτα, ενώ την ίδια στιγμή τα κέρδη των εφοπλιστών φτάνουν σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ διασφαλισμένα από τους διάφορους φορολογικούς παραδείσους αλλά και την ελληνική νομοθεσία.

Στα «ένδοξα» ελληνόκτητα πλοία, υψώνονται σημαίες 48 κρατών, όμως τα κέρδη καταλήγουν σε μία χούφτα ελλήνων εφοπλιστών. Για τους έλληνες εφοπλιστές υπάρχει διπλός «παράδεισος». Ο πρώτος είναι αυτός των διάφορων «νήσων» (τα νησιά Τζέρσεϊ και Γκέρνσεϊ, οι Βερμούδες, οι Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι, ο Μαυρίκιος, οι Κέιμαν Νήσοι, η Νήσος του Μαν, η νήσος Νέβις, το Νιούε κ.α.) του πλανήτη. Ο δεύτερος είναι ο «τόπος» τους. Η Ελλάδα. Με την συνδρομή όλων των κυβερνήσεων, από τη δεκαετία του '60 μέχρι και σήμερα, έχει διαμορφωθεί ένα σκανδαλώδες καθεστώς φορολόγησης υπέρ του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Από τους νόμους 2687/53 και 27/1975, που βρίσκονται σε ισχύ, διαπιστώνεται πως σε κάθε άρθρο τους περιλαμβάνεται και από μία φοροαπαλλαγή. Για παράδειγμα, σκανδαλώδες είναι το καθεστώς φορολόγησης, κατά το οποίο οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται με βάση του τζίρου τους ή τα κέρδη τους, αλλά με βάση την χωρητικότητα του πλοίου!

Δηλαδή, με απλά λόγια αυτοί οι άνθρωποι, ανήκουν σε εκείνη την κατηγορία των «πατριωτών» που είτε βγάζουν 1 εκ. ευρώ είτε 10 δις ευρώ, πληρώνουν τον ίδιο φόρο!

Στο άρθρο (2) του νόμου 27/1975 αναφέρεται ρητώς:

Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος  εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ' όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων.

Επίσης, οι εφοπλιστές απαλλάσσονται:

  • από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα
  • το ίδιο ισχύει και για το εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και μέτοχοι
  • από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου
  • από κάθε φόρο ή τέλος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία.
  • από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις
  • από όλα τα παράβολα οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά.
  • 100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ
  • φοροαπαλλαγή του εισοδήματος που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων
  • απαλλαγή και των ημεδαπών επιχειρήσεων με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών
  • απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία
  • απαλλαγή της υπεραξίας λόγω εκποίησης, αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία
  • φοροασυλία και των αλλοδαπών εταιρειών αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα
  • απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών και των μερισμάτων που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία.

Τέλος, την ίδια ώρα που ακόμα και στα νησιά της χώρας αυξήθηκε ο ΦΠΑ, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν απαλλαγή από ΦΠΑ των αγορών προϊόντων στην Ελλάδα που προορίζονται για τις τροφοδοσίες των πλοίων τους. Μάλιστα έχει υπολογιστεί ότι, μόνο και μόνο αυτή η φοροαπαλλαγή αν καταργηθεί το κράτος, θα είχε έσοδα πάνω από 5 δις. ευρώ!

Πρόκειται για χρήματα που θα αρκούσαν ακόμα για να καλύψουν τα «πρωτογενή πλεονάσματα» που ζητούν οι δανειστές χωρίς να χρειαστεί να υπάρξει οποιαδήποτε περικοπή σε κοινωνικές παροχές, χωρίς να χρειαστεί μείωση του αφορολόγητου, χωρίς να χρειαστούν περικοπές σε υγεία και παιδεία…

Την επόμενη φορά που θα ακούσετε για το ελληνικό «εφοπλιστικό θαύμα»... να θυμάστε: Το «θαύμα» τους χτίστηκε πάνω στην άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και στις δεκάδες φοροαπαλλαγές που τους προσφέρουν όλες οι κυβερνήσεις αυτού του τόπου για να αυγατίζουν τα καράβια και τα κέρδη τους…

Πληροφορίες από: iforinterview.com μέσω imerodromos.gr
Don't Miss
© Copyright Non Paper 2019 | All rights reserved
made with by templateszoo